זה לא משנה אם יש לכם מותג אופנה, מותג תכשיטים, סטודיו ביתי, חנות אופנה מקוונת או סלון כלות וערב.
אם חשבתם לארגן הפקת אופנה משלכם, הגיע הזמן לעשות סדר בדברים ולדבר על הדגשים החשובים ביותר
בארגון ובתכנון הפקות אופנה מושקעות ואיכותיות. תחזיקו חזק, יוצאים לדרך!
איך לארגן הפקת אופנה מושקעת ואיכותית?
שלב ראשון - הגדירו את מטרות ויעדי הפקת האופנה שלכם:
השלב הראשון בארגון ובתכנון הפקת אופנה או לפני כל פעולת שיווק עסקית, מתחיל בארגון ובתכנון המטרות והיעדים.
ערכו רישום מסודר הכולל את מטרות ויעדי ההפקה, חשבו למי בדיוק מיועדת הפקת האופנה? מיהו קהל היעד? מהו אופן השיווק שתעשו לאחר קבלת התוצרים במסגרת ההפקה? מה תרצו להשיג? האם המטרה נועדה להגדיל כמות העוקבים וליצור נוכחות חזקה ברשתות החברתיות? האם תרצו להגדיל את כמות המכירות של הקולקציה החדשה שלכם ? האם למתג את עצמכם במקום חדש, איכותי וגבוה יותר וכד'?
שלב שני - הגדירו את לוחות הזמנים להפקת האופנה:
השלב השני נועד ליצור לעצמכם מסגרת של לוחות זמנים לארגון ולקידום הפקת האופנה. קחו בחשבון את עונות השנה בהתאם לפרטי הקולקציה שלכם. תכננו בקפידה את קבלת הסחורה שלכם לפני מועד הפקת האופנה, כך שלא תיתקעו ותפספסו את שיא העונה. קחו בחשבון גם את זמני עריכת וקבלת תוצרי ההפקה, היות והתוצרים לעולם אינם מתקבלים מיד לאחר הפקת האופנה.
שלב שלישי - בצעו הערכת תקציב להפקת האופנה:
השלב שלישי נועד לוודא שאכן יש ברשותכם יכולת לקדם ולממן את הפקת האופנה מבחינת התקציב העומד לרשותכם. הפקות אופנה איכותיות ומקצועיות דורשות השקעה כספית לא מבוטלת, ולא מומלץ לחסוך בעלויות או באנשי מקצוע. קחו בחשבון שהפקות אופנה מקצועיות אינם נעשות בשת"פ או במחיר נמוך, ועל מנת לקבל את התוצרים האיכותיים והטובים ביותר, ולמתג את עצמכם במקום הנכון, מוטב להשקיע במיטב אנשי המקצוע שיורדים לפרטים הקטנים ביותר לקידום המותג שלכם.
שלב רביעי - תכננו היטב את הסטיילינג של הפקת האופנה:
השלב הרביעי מדבר על תכנון הסטיילינג וסגנון ההפקה. זהו החלק החשוב ביותר לפני שבכלל מקדמים הפקת אופנה. חשבו ותכננו היטב את כל הפרטים הקטנים והחשובים:
חשבו על הלוקיישן המתאים והנכון ביותר לצילומים, מה יהיו סגנונות הצילום המתאימים, האם מראה קלאסי, מודרני, עתידני, יוצא דופן וכד'? תכננו את מספר הלוקים, מספר פריטים, האקססוריז, האם יהיו שותפים נוספים וקולגות מקבילים של מותגי אופנה נוספים מקטגוריות שונות כמו תכשיטים, הנעלה וכד', ודמיינו היטב כיצד תראה ההפקה, מי יהיו הדוגמנים והדוגמניות המתאימים עבור המותג שלכם, מי יהיו הצלמים והצלמות, חשבו על סגנון האיפור, עיצוב השיער וכד'.
שלב חמישי - תבחרו היטב את צוות ההפקה, הדוגמנים והדוגמניות המתאימים:
השלב החמישי נועד לוודא שאתם בידיים הטובות ביותר עם צוות ההפקה המדויק לעסק שלכם ובצעו עם כולם תיאום ציפיות מבחינת עלויות, לוחות זמנים וכד'. בדקו היטב מי יהיו הצלמים והצלמות בהפקת האופנה שלכם ובקשו לראות תיק עבודות או תוצרים מהפקות אופנה קודמות. אם בחרתם מאפרת או מעצב שיער מסוים, היכנסו לאינסטגרם שלהם ובחנו בעצמכם אם הסגנון, הניסיון המקצועי ואיכות העבודות הקודמות מתאימה לכם. אם בחרתם דוגמנים ודוגמניות מסוימים, וודאו שיש להם ניסיון קודם בצילומים מקצועיים ודומים, וודאו שהמראה שלהם מתאימים להפקה, חשבו על מידות מתאימות, גובה, צבע עיניים ושיער וכד'.
שימו לב שבין אם מדובר בהפקות סטילס, וידאו, צילומי חוץ, סטודיו, ותאמו מראש עם כל השותפים בהפקה את כל הדרישות והציפיות, הן מבחינת עלויות, שעות והן מבחינת מספר הפריטים ומספר התוצרים שתקבלו במסגרת ההפקה.
שלב שישי - ארגון ההכנות ליום הצילומים:
השלב השישי נועד לוודא שהכל סגור ומוכן ליום הצילומים: הכינו את הקולקציה והתאימו את כל הפריטים להפקה. קבעו ימי מדידות להתאמת הסטים המתאימים. בדקו שהלוקיישן אכן מתאים ומסתדר לקראת יום הצילומים והכינו תכנית מגירה לשינוי של הרגע האחרון, במקרים לא צפויים. הכינו את כל הציוד הנדרש, סטנדים להחלפת הסטים והפריטים, אקססוריז נוספים, שתייה וכיבוד קל עבור צוות ההפקה ועוד.
לאחר מכן, וודאו היטב סופית עם כל הצוות את אישורי ההגעה בזמן ולפי לוחות הזמנים שקבעתם ליום הצילומים? בדקו אם אין הפתעות של הדקה ה90? בדקו האם מבחינת הלוקיישן אכן הכל מתאים?
שלב שביעי - מגיעים ומתחילים את יום הצילומים:
וודאו שהכל ממוקם במקום ובזמן, בדקו שהכל כבר מוכן לתחילת הצילומים, שכולם כבר הגיעו והכל בהתאם לתכנון לוחות הזמנים שלכם ושכל התשלומים שסגרתם עם הצוות מוכנים ומסודרים מראש.
תאמו עם צוות ההפקה ועם כל הדוגמנים והדוגמניות את כל הציפיות ליום הצילומים. וודאו שכולם מבצעים את העבודה בהתאם לבקשתכם, כל אחד בתחומו ובהתאם לציפיותכם.
הקפידו להיות נינוחים ורגועים ותנו לצוות המקצועי לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
שימו לב שמותר לכם להתערב ולתת הוראות בהתאם לרצונותכם ולשיקולכם, אך הקפידו לא להלחיץ ולא להפריע לצוות המקצועי לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר.
תשתדלו להיות נחמדים. עשו הפסקות של שתייה, התרעננות ומנוחה, כדי לא להתיש את הצוות ובסוף יותר הצילומים, הקפידו לדאוג לנשנוש קל עבור הצוות, הרבו בחיוך, במילים טובות ובאנרגיה חיובית ואל תשכחו להצטלם ולהעלות את החוויה של מאחורי הקלעים גם לרשתות החברתיות.
שלב שמיני - קבלת התוצרים לאחר ההפקה:
המתינו בסבלנות לקבלת התוצרים הסופיים והערוכים ואל תלחצו יתר על המידה על צוות ההפקה לזירוז קבלתם. זכרו שעריכת התוצרים, עשויה לקחת זמן מה, קחו זאת מראש בחשבון ושימו לב לכך עוד לפני תכנון ההפקה.
לאחר קבלת התוצרים הסופיים, תייגו באהבה גדולה את כל השותפים בהפקה ובמלאכה, והעלו את התוצרים הסופיים לשיתוף ולקידום ברשתות החברתיות ובאתרים שלכם. זכרו לא להעלות הכל בבת אחת. בכל פעם שחררו תוצר אחר ואל תשכחו בסוף גם לקדם את התוצרים בתשלום בכל מקום אפשרי.
לסיכום:
הפקות אופנה דורשות תכנון מדויק וחשיבה על כל הפרטים הקטנים, הדורשים ניסיון רב בתחום.
אם אין באפשרותכם את היכולת והידע לקדם הפקות אופנה בכוחות עצמכם, אנו נשמח לעשות זאת עבורכם, כי למעשה, זה בדיוק מה שאנחנו עושים :-)
הצעה מיוחדת למותגי אופנה:
הפקת אופנה משולבת בצילומי וידאו + סטילס + איפור + שיער + סטיילינג + דוגמנים/יות מהממות ומוכשרות מהשורה הראשונה במחירי השקה מיוחדים.
Comments