היום נדבר על ויראליות וממש לא בהקשר של מגפת הקורונה שמתפשטת ברחבי העולם, אלא בכל מה שקשור ליצירת פוסטים וקמפיינים ויראליים ברשת.
מה זה קמפיין ויראלי?
קמפיין ויראלי הוא קמפיין שמפיץ את עצמו להמונים באופן טבעי. ומי מאיתנו בעלי העסקים הקטנים, לא היה מעוניין ליצור קמפיין שמפיץ את עצמו ועובד בשבילו.
בואו ננסה להבין איך זה עובד?
אם נביט וננתח את 3 הקמפיינים הויראליים ביותר שנעשו בשנים האחרונות, נוכל להבין איך קמפיין הופך להיות ויראלי ומוצלח.
מה משותף לקמפיינים הויראליים המוצלחים ביותר להצליח?
קמפיין "Me Too" - הקמפיין העולמי שגרם ועד היום ממשיך לגרום למאות אלפי נשים ברחבי העולם להציג ולשתף את עצמן כנפגעות תקיפה מינית.
קמפיין "אווה היימן" - שמסקר באינסטגרם את סיפור חייה הכואב של נערה בצל השואה וגרף מיליוני צפיות. קמפיין "אני שולמן" שהצליח בתוך זמן קצר במיוחד לחבר בין מעל 220 אלף עצמאיים ישראלים וכואבים. ישבתי וחשבתי וניתחתי את ההצלחות האלו וניסיתי למצוא מה הופך קמפיין מוצלח לקמפיין ויראלי?
עקרונות ליצירת קמפיין ויראלי
1. יכולת לתת לקהל ביטוי עוצמתי לרגש או לכאב.
2. יכולת ליצור הזדהות ולעורר השתייכות גבוהה בקרב הקהל.
3. יכולת לעורר את יצר הסקרנות באופן חשאי ובמידה רבה
4. יכולת לחולל שינוי וליצור תועלות בעלות ערך גבוה במיוחד עבור הקהל.
5. דרך הצגה מקורית, יצירתית וחדשנית, אשר תגרום לקהל לנקוט בפעולה מיידית או בתגובה טבעית.
אז אם אתם חושבים בקרוב לפרסם קמפיין ויראלי, כדאי שתצמדו לעקרונות האלו ואולי גם אתם תגיעו למאות אלפי צפיות
הבלוג של אמיר
אמיר נריה ציון
עסק בקלות
פשוט לפתוח עסק
Comments