נוכחות דיגיטלית חזקה
הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש, היא המפתח לשיווק מוצלח ולהקמת עסק מצליח.
במאמר הבא ננסה להבין למה כל כך חשוב ליצור נוכחות חזקה ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש ולמה לא מומלץ להישען רק על פלטפורמה אחת כשמדובר בקידום ממומן או אורגני לעסק שלכם?
מטא פחות רלוונטית לצעירים
בטח שמעתם לאחרונה שפייסבוק איבדה הון עצום מהרווחיות שלה והכריזה על פיטורין של 11k עובדים, המהווים כ15% מכלל עובדיה. אולם עדיין פייסבוק נחשבת לערוץ השיווק העיקרי עבור עסקים בישראל, אך זיכרו ששום דבר לא נשאר לנצח.
אמנם פייסבוק, או יותר נכון מטא, מחזיקה בבעלות על אינסטגרם וואטסאפ שכולנו משתמשים, אך מנגד ניתן לראות שבתקופה האחרונה, ישנה ירידה מסוימת באחוז התגובות האורגניות בפייסבוק.
בעבר בעלי עסקים היו יכולים לשתף פוסטים בדפים העסקיים ולשתפם בעשרות קבוצות ביום, אז שימו לב שמי שיעשה זאת כיום, חשבונו ייחסם מיד ואז יתחילו הבעיות.
דבר נוסף שחשוב מאוד להבין לגבי שיתופים אורגניים בדפים העסקיים: רק 1% מהעוקבים של הדפים העסקיים שלכם יחפשו לפוסטים האורגניים שתעלו לדף ולכן מומלץ לתת עדיפות לשיתוף בפרופיל האישי שלכם.
כיום ניתן להפוך את הפרופיל האישי שלכם לפרופיל של יוצר, אמן, דמות ציבורית וכד', ואפילו לקדם פוסטים ממומנים מחשבון המודעות שלכם.
זכרו שצעירים וצעירות כבר כמעט ולא משתמשים בפייסבוק, אלא יותר באינסטגרם, בטיקטוק וביוטיוב, ולכן חשוב לדעת שאם המוצרים והשירותים שלנו מכוונים לקהל יעד צעיר, נשקיע שם את מירב התקציב.
איך לחלק את עוגת התקציב?
המטרה של פייסבוק, גוגל, טיק טוק, אאוט בריין וטאבולה, היא פשוט לממן קידומים בתשלום.
אך מה קורה שבמדינת ישראל ממשלה לא מצליחה לשרוד יותר משנתיים ונשפכים מיליוני ₪ מטעם המלפגות? המחירים והעלויות לקידום ממומן עולות באופן משמעותי וכלל העסקים נפגעים.
לכן חשוב לחלק את עוגת תקציב הפרסום ולא להסתמך אך ורק על פלטפורמה אחת, באופן כזה שהעסק שלכם יופיע גם בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל, ביוטיוב, בלינקדאין, בכתבות תוכן ויחסי ציבור ומומלץ מאוד גם לבצע שיווק שהוא לא רק דיגיטלי. לדוגמה - הרשמה לאינדקסים ולוחות עסקים בתשלום להופעה בתוצאות הראשונות בגוכל באתרים של מומחים שונים.
למשל, אני מפרסם את עצמי בלוח של מורים פרטים, משלם שם 150 ₪ בחודש ומשם מגיעים אלי לקוחות מצוינים ורציניים.
מעבר לכך שהשנה פתחתי לעצמי חשבון טיקטוק שכבר הגיעה לחשיפה אורגנית לא רעה,חשבון לינקדאין שגם מביא לי פניות והצעות מעניינות, נרשמתי גם לביז מייק ביז ושם אני משתתף במפגשי נטורקינג ומרחיב את מעגל הקשרים העסקיים שלי.
יש משפט מוכר בעולם התקשורת והמדיה שאומר:"המדיום הוא המסר", שזה בעצם אומר בפירוש חופשי שלי, שאיפה שהעסק שלכם יופיע ואיפה שהמסרים שלכם יעברו, הקהל יבין שזה מי שאתם. מרשל מקלוהן.
כלומר, אם יגיעו אליכם דרך פלטפורמה מסוימת, כך גם בהתאם תהיה ההתייחסות והתפיסה הכללית של הלקוחות הפונטציאלים שלכם.
הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם, זה שם המשחק.
שלכם,
אמיר נריה ציון,
0508944594
עסק בקלות,
פשוט לפתוח עסק
Comments