top of page
תמונת הסופר/תאמיר נריה ציון

איך יוצרים שיתופי פעולה מוצלחים?

אחת הדרכים הטובות ביותר שעשויה להוביל להצלחתו של כל בעל עסק,

היא באמצעות היכולת ליצור חיבורים, קשרים עסקיים ורשת של שיתופי פעולה מוצלחים

עם בעלי עסקים נוספים. במאמר הבא אסביר איך ניתן ליצור רשת של #קשרים_עסקיים?

איך יוצרים #שיתופי_פעולה_מוצלחים עם בעלי עסקים נוספים?

ולמה שיתופי פעולה הם כל כך חשובים לצמיחתו של כל אחד ואחת מאיתנו?



איך יוצרים שיתופי פעולה מוצלחים?
איך יוצרים שיתופי פעולה מוצלחים?


לכל בעל עסק ישנם 3 משאבים עיקריים וחשובים שלא תמיד הם זמינים

ומצויים בהישג יד:

  1. משאב הזמן.

  2. משאב הכסף.

  3. הידע והניסיון המקצועי.

שיתופי פעולה וחיסכון בזמן יקר

עסקים רבים מוצאים את עצמם עסוקים מדי יום בעבודה רבה מול לקוחות,

בסידורים או בפעולות חשובות שעשויות להועיל לקידום העסק שלהם,

אך לא תמיד יש לנו את הזמן הפנוי לבצע עבודות מסוימות

ולא תמיד אנחנו יכולים לבצע משימה מסוימת באופן

שירצה מספיק את הלקוחות שלנו.


במקרים רבים פונים אלינו לקוחות שאנחנו לא ממש תמיד פנויים לטפל בהם או לבצע את העבודה הנדרשת,

ניתן פשוט לבצע מיקור חוץ ולהפנות אותם לקולגות שלנו שפנויים יותר מאיתנו ואולי גם מתאימים יותר לביצוע המשימה הנדרשת, ואלו ישמחו לקבל מכם את ההפניה וכך גם הלקוחות שנפנה לקולגות שלנו יהיו מרוצים יותר.


שיתופי פעולה וחיסכון בעלויות הפרסום

הכסף הוא משאב חמקמק למדי ולא תמיד הוא זמין לרשותנו. עסקים רבים משקיעים לעתים הון גבוה בפרסום או בקידום ממומן, ולא תמיד ההשקעה בפרסום מניבה לנו תוצאות ורווחים וגם לא תמיד היא מחזירה את ההשקעה שלנו. על מנת להשיג לידים, נדרשת השקעה גבוהה לצד התחרות הגבוהה באינטרנט.


תנסו לחשוב כמה עולה לכם לגייס ליד מקידום ממומן, ושלא נדבר על האנרגיות הגבוהות הנדרשות בסגירת העסקה שאולי תגיע לאחר מכון במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב, הלקוחות הפוטנציאליים ימשיכו לחפש באינטרנט מחירים נמוכים יותר ויסגרו את העסקה עם המתחרים שלכם.


לעומת זאת, ברגע שתקבלו הפניה חמה מקולגה שלכם, 99% מהעסקה כבר תהיה כבר בידיים שלכם והעלות לקבלת ההפניה היא אפסית.


שיתופי פעולה ויותר לקוחות

ננסה להניח שבסיטואציה מסוימת מגיע לבעל עסק שמקדם עסקים באינטרנט

לקוח שמעוניין בעיצוב גרפי או במיתוג או להיפך, במקום להגיד ללקוח שהוא אינו עושה זאת, הא יוכל להפנות את הלקוח לנותן השירות המתאים ובכך להרוויח פעמיים ולהרחיב את סל המוצרים שלו.

אם לדוגמה למעצב גרפי ישנם 200 לקוחות ולמקדם העסקים ישנם 200 לקוחות, ביחד יהיו להם 400 לקוחות פוטנציאליים וסל מוצרים משלימים!


ולאור העובדה שכל אחד מהשניים מכיר עוד המון קולגות מתחומים נוספים, כמו צלמים, עורכי סרטוני תדמית, מתכנתים וכד', ברגע שכולם יחברו יחד תחת מטריה אחת, הם יוכלו ליצור מאגר עצום של לקוחות פוטנציאליים משותפים. וממצב שלכל אחד מהם ישנם רק 200 לקוחות, ביחד עם קולגות נוספים, הם יוכלו להגיע למאגר משותף עצום של קרוב ל1,000 לקוחות פוטנציאליים משותפים!



שיתופי פעולה בין עסקים
שיתופי פעולה בין עסקים



שיתופי פעולה ושיתוף ידע וניסיון מקצועי

לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הידע והניסיון

המקצועי שאותו הוא רכש בתחום עיסוקו או במהלך חייו.

אף אחד מאיתנו אינו יכול להיות בקיא ואינו יוכל להכיר את כלל תחומי הידע ותחומי העיסוק המקצועיים.


ברגע ששני עסקים מתחומים מקבילים מקיימים שיתוף פעולה על בסיס קבוע,

לדוגמה, מקדם אתרים ומעצב גרפי או סוכן ביטוח ורואה חשבון,

כל אחד מהם מסמן את תחומי הידע והגזרה שלו ובכך הם יוכלו להפנות אחד לשני את הלקוחות הרלוונטיים ולשלוט בכל תחומי הידע הנדרשים. כאשר שניהם ישוחחו ויעלו דילמות מסוימות לגבי הלקוחות השונים שלהם, כל אחד מהם יוכל להציג פתרונות מעולמו המוכר וביחד הם יוכלו לשתף זה לזו את הידע והתובנות שקיבלו עד היום ולעבוד בצורה נהדרת יחד.


בנוסף, כאשר שני עסקים משתפים ביניהם פעולה מתחומים מקבילים, יהיה להם הרבה יותר קל לחשוב ביחד על פתרונות משותפים וליצור סלי שירותים או סדנאות משותפות לקהל הלקוחות המשותף,

שכעת יוכלו לקבל את כל השירותים תחת כובע מרכזי אחד וכך גם הלקוחות מרווחים מכך וכל הצדדים מרוויחים משיתוף הפעולה שנוצר.


יתרון מרכזי נוסף מתקיים כאשר שני עסקים או יותר מתחברים יחד וכעת הם בעלי כוח כלכלי גדול יותר, כאשר נדרשות השקעות כספיות משותפות למטרות פרסום, מיתוג, ציוד, שכירויות וכו'. יהיה הרבה יותר מאתגר לבעלי עסקם לבצע רכישות שונות לבדם, אך אם וכאשר ששני שותפים או יותר מתמזגים ומבצעים רכישה משותפת ביחד, העלות תהיה נמוכה יותר והסיכוי להרוויח יותר גדל משמעותית, כיוון שכגודל ההשקעה (הסיכון), כך גם יהיה גודל הפוטנציאל המשותף להרוויח.


עם מי מומלץ לעשות שיתופי פעולה?

חשוב לדעת ששיתופי פעולה לא עושים עם כל אחד. לעולם לא מומלץ לעשות שיתופי פעולה עם חברים קרובים או עם בני משפחה או בני זוג, כיוון שתמיד יהיו רגשות אישיים מעורבים שעלולים לסכן את היחסים והעסקים המשותפים. חשוב להיזהר ולבדוק היטב מראש עם מי אנחנו נכנסים לשיתוף פעולה. להיזהר מאנשים מסוכנים וערמומיים, להיזהר מאנשים עם קשים כלכליים או מסוגלות אישית מורכבת.


1. שיתופי פעולה עושים רק עם אנשים מקצועיים, אמינים, בעלי ניסיון עסקי עשיר, בעלי המלצות וידע רלוונטי שעשוי לתרום לעולמנו וללקוחותינו. חשוב ליצור שיתופי פעולה רק עם אנשים ובעלי עסקים מומחים שאנו ובעיקר הלקוחות היקרים שלנו יוכלו לסמוך עליהם.

2. מומלץ לעשות שיתופי פעולה עם בעלי עסקים שמציעים שירותים ומוצרים משלימים אחד לשני. לדוגמה, מקצועות השיווק מול מקצועות המיתוג.

מקצועות הפיננסים מול עורכי דין.

מקצועות הטיפול והאימון האישי.

מקצועות השיפוץ, העיצוב ותחזוקת הבית.

וכד'

3. בעלי עסקים שפונים לאותו קהלי יעד. למשל, איש שיווק ורואה חשבון כאשר שניהם פונים ללקוחות עסקיים משותפים וכד'.



דרכים ליצירת שיתופי פעולה - מהלכה למעשה

אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר ליצור קשרים עסקיים ושיתופי פעולה,

היא באמצעות להצטרפות לקבוצת נטוורקינג וסנדאות עסקיות משותפות ומשם לתאם פגישות לטובת העניין.


דרך נוספת לאתר שותפים מוצלחים, היא באמצעות חיפוש מובילי דעה מוכרים ברשתות החברתיות השונות: פייסבוק, אינסטגרם ובעיקר לינקדאין.


הכינו לעצמכם רשימה של 10 נותני השירותים שמציעים שירותים ומוצרים משלימים למה שכיום אתם מציעים. בנוסף, הכינו לעצמכם רשימה נוספת 10 בעלי מקצוע מתחומים אחרים שפונים לאותו סוג של קהלי יעד שאתם פונים.


לאחר שהבנתם מיהם השותפים האידיאלים שלכם, תכתבו לעצמכם תבנית לדיוור בוואטסאפ או במסנג'ר לקולגות הפוטנציאליים שלכם.

הציגו את עצמכם ואת הייחודיות שלכם בתחומכם.

קבעו פגישות/שיחות זום עם הקולגות הפוטנציאליים שלכם והכינו מראש נוסח כתוב להזמנה לשיתוף פעולה.




3 דרכים מרכזיות לשיתופי פעולה:

א. הצעה לשיתוף פעולה על בסיס אמון הדדי וללא אחוזים.

יתרון מרכזי - יצירת שיתוף פעולה על בסיס אמון הדדי וחברי.


ב. הצעה לשיתוף פעולה על בסיס עמלת הפניה הדדית או אחוז מסוים מעל סכום עסקה שתראו לנכון.

יתרון - מוטיבציה לקבל ולהפנות לקוחות.


ג. באמצעות יצירת סדנה או פעילות עסקית משותפת.

יתרון - מוטיבציה לפעול יחד אל עבר מטרה עסקית משותפת כאשר כל הלקוחות המשותפים מודעים לכך כעת.





48 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page