top of page
תמונת הסופר/תאמיר נריה ציון

איך בונים תכנית עסקית מוצלחת

עודכן: 4 באוק׳

החלטתם לפתוח עסק ולצאת לדרך חדשה ומאתגרת? מזל טוב!

כעת הגיע הרגע לבניית התכנית העסקית,

אבל איך בכלל ניגשים למשימה כל כך מורכבת,

שאין לנו שמץ של מושג וניסיון לאיך בדיוק לעשות זאת?


אחת הדילמות המורכבות והמלחיצות ביותר שעומדת בפני

אנשים ויזמים רבים לקראת פתיחת עסק חדש, היא דילמת התכנית העסקית.

אז איך בעצם כדאי לכתוב #תכנית_עסקית ולמה בעצם זה כל כך פשוט?

במאמר זה אנסה לפשט את האתגר המלחיץ עבורכם - כך בונים תכנית עסקית מוצלחת בקלות!








איך בונית תכנית עסקית מוצלחת?
איך בונית תכנית עסקית מוצלחת?


תכנית עסקית פשוטה


אם חיפשתם לאחרונה באינטרנט ייעוץ לכתיבת תכנית עסקית,

בטח מצאתם ערימות של קשקושים כמו 'תקצירי מנהלים', 'תזרים מזומנים', 'גיוס משקיעים', 'גיוס מימון' ועוד מגוון של קשקושים שמתאימים אך ורק לחברות גדולות ומיזמי ענק.

התכניות האלו במקרה הטוב שכל נועדו לגייס הלוואות מהבנק או לגייס מימון מגוף כזה או אחר.

במקרה הרע היותר, לא תבינו ממנה דבר ובטח שגם לא תצליחו ליישם בפועל חצי דבר ממה שמופיע שם.


אגלה לכם סוד - התכנית העסקית ששילמתם עליה אלפי שקלים, בדרך כלל תצבור אבק במשך שנים בארון שבחדר העבודה וגם לא תפתחו אותה לעולם. וגם את ההלוואה שאולי תצליחו לקבל מהבנק, לרוב תרסק אתם מהר יותר ממה שתצליחו לדמיין ויהיה עדיף לנסות לגייס מימון, רק לאחר שהעסק שלכם הצליח לעמוד בזכות עצמו ובעיקר בזכות עבודה קשה שתוכיחו ורווחים אמיתיים ויציבות שיצדיקו את קיומו. כך ורק אז גם תוכלו לגייס הלוואה בתנאים משתלמים הרבה יותר.



תכנית עסקית פשוטה
תוכנית עסקית פשוטה

הדרך הנכונה לבניית תכנית עסקית ב-10 שלבים, היא תכנית מקוצרת שתכתבו במילים שלכם שגם באמת תצליחו להבין וליישם. קיימים כמה דברים הכרחיים שכדאי להתייחס אליהם בתכנית עסקית:

  1. הגדירו את העסק במשפט 1 פשוט - אם אתם לא תצליחו להסביר מה אתם עושים בפשטות, גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא יבינו. חישבו על סלוגן קליט של 3 מילים.

  2. מהי מטרת העסק? - חישבו היטב עם עצמכם מה הייתם רוצים להשיג? השתדלו לחשוב בגדול ותנסו להימנע ממגבלות של זמן או כסף. פרקו את המטרה הראשית הגדולה למטרה שנתית, מדידה, תחומה בזמן וריאלית לפי מודל SMART.

  3. קהל היעד - למי זה מתאים? מיהו הלקוח הפוטנציאלי או האידיאלי שלכם? היו ספציפיים - חישבו היטב בן/בת כמה הלקוח שלכם? איפה הוא גר? מה הוא אוהב? מהי רמת ההכנסה שלו? היכן הוא מבלה? חשוב ביותר - תמיד זכרו שלעולם לא ניתן לשווק ל"כולם"!

  4. מודיעין עסקי - המתחרים שלכם ובצעו בדיקות עליהם ועל דרך הפעולה שלהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא על ידי ביצוע מחקר מילות מפתח בגוגל.

  5. בידול ויתרון יחסי - מהו היתרון התחרותי שלכם? במה אתם מבדלים את עצמכם (ולא רק במחיר).

  6. תמחור, עלויות ותחזית הכנסות והוצאות צפויה - בכמה תתמחרו את המוצר ולמה? כמה מוצרים תמכרו ביום, בשבוע, בחודש, ברבעון בשנה כו' לאן אתם שואפים להגיע ותזכרו שאתם לא עובדים לפי שעה יותר. - תנסו להיות ריאליים וחשבו סיכונים והוצאות לא צפויות. לעולם אל תהיו זולים ותחשבו איך למכור פחות ולהרוויח יותר. היעזרו בטבלת אקסל מסודרת.

  7. שיטת השיווק והפרסום - באינטרנט משתלם יותר, אך זכרו שישנם עוד דרכים יצירתיות ונוספות לשווק את העסק.

  8. בניית תכנית העבודה והפעולה - שלב הביצוע ופירוט דרכי יישום הדברים - דרכי הפעולה שאפשר להתחיל כבר עכשיו לפי הגדרה ברורה של המשימות.

  9. כתבו תמצית לדברים בדף אחד פשוט וצאו לדרך!

  10. בדקו את אופי ביצוע המשימות, מדדו ובדקו את התוצאות, בדקו את השגת או את אי השגת היעדים והמשימות בתום כל יום, שבוע, חודש, רבעון, חצי ושנה. חישבו על תובנות ודרכים לשיפור ותיקון עד שתצליחו להגיע ליעד הרצוי.





ליצירת קשר ולמידע נוסף

אמיר נריה ציון:


לקורס הדיגיטלי לפתיחת עסק בקלות :

פשוט לפתוח עסק


בהצלחה!




55 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page